GT Zaskar Urban Machine 1.0

This is my newly built GT Zaskar Urban Machine mountain bike. I did not buy a complete bike but I bought and assemble it part by part. This 18.5 inchesis frame is a GT Z.U.M 1.0 7005 kinesis superlight alloy with treated tubing. As what you can see from the pictures, I choose mostly SRAM X9 components (RD, FD, shifters and cassettes) , Shimano (Deore LX crankset and Shimano XT chain) while the hydraulic brakes are Usagi. The fork is Suntour Epicon 120mm travel. The wheelset is a white Iron horse Fantasy X320. For the Sitpost, stem and handlebar, I put Truvative components. The Elite bottle cage really add some spcice to the bike. I also get free items such as Hutchinson Mosquito 2.0 tires, Scott grip from my buddy, Hanafi a.k.a the Cannondale guy and the specialized flat paddle from the bike shop...

So far, I only have this bike if I want to go for mtb. All my cycling kit is for road cycling. If you have some and you don't need it anymore, let me know. I am more than happy to keep it for you. Until then, chiou....

Check my latest upgrade GT Zaskar Urban machine 1.0 LINK

6 comments:

azies said...

Bro,macam mana dah berubah angin pulak.Mana janji-janji manis mu road for ever.FYI, Ahad(20 Dec) kayuhan maut PTN-BP, 6 orang penunggang berjaya merintisi Bukit Kelicap dan perkena Nasi Berayani Power BP.Bye....

sah_kul said...

Janji wajib dipenuhi. Gua tgh training solo skrg sbb lu org gagah perkasa. MTB bukan bererti melupakan ROAD tapi menambahkan lagi kenalan dan keseronokan berkayuh. BTW, TAHNIAH di atas kejayaan korang....

azies said...

Bro,ayat lu mmg power.Rasanya trainning pakai MTB mmg berkesan.Gua pun macam nak set-up 1MTB tapi bajet tak mencukupi maklumlah dah nak naik sek. macam2 kena fikir.Cantik jugak sesekali kita gedah OFF road,kawan tak pernah lagi try, mesti best punya...

sah_kul said...

Kwn pon bukan faham sgt psal mtb ni. Rasa mcm seronok jg tukar2 angin. Boleh jd bosan jg kalau tiap2 hari makan nasi briyani power...skali skala, makan lauk simple kampung pon sodap...jgn risau, setup 1 mtb bajet ciput pon dan cun, x mcm road...

azies said...

Bro,tapi kalau terdesak nak kayuh MTB,member2 ramai ada boleh support. Hafiz aje ada 5 bijik,kalau aku racun jual sebiji insyaallah boleh lepas....

sah_kul said...

Alamak bai...terlepas pulak nk balas msg ko...apa brg amek 2nd. Setup je sebiji baru...2010 punya model laa cun

Related Posts with Thumbnails